Best of the Best

I’ve already talked about The Book that inspired my love of all things dark and twisty. Here are some other books that I would be nowhere without. The books that influenced me as a writer more than anything else.

FEAR STREET
This was my gateway book to the master of cheesy horror, the one and only RL Stine. This lead me to Goosebumps (which I shared with my brother and we had a blast talking about how scary and equally corny they were). His books totally fed my love to scare my own socks off. And while I’m here, I would like to give an honorable mention to Christopher Pike…I never understood your endings, dude, but I loved the ride.

LITTLE WOMEN
This book made me so freaking mad, I had no choice but to start writing novels and do it right. Lol! Still, I love this book. Jo was my idol until she married that old guy. (And really, I would have strangled Amy. Every time I watch the movie I want to strangle her. STRANGLE her. Lol!)

ZODIAC CHILLERS!!
(LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE) Don’t ask why. I don’t know. Some of them were stupid. I just loved the mystery and the flawed characters and the high creep factor. I couldn’t put these books down. I didn’t buy them all, but I still have the ones I did and lemme ya, well worn books. What can I say. I lurve this crap.

THE WITCHING HOUR
It took me forever to read this freaking 1000 page book  because the first 50 pages were dull as crap. Being 1000 pages, I gave it until page 100 to get interesting…it was a rule, like 10% of the book or something…got interesting on page 65…not kidding. Once it got going, it rocked my little boxed-in world. ROCKED it. I was 16, probably too young to read it, but I turned out okay….O_o

FAT CHANCE
Yes, one of the oddballs in this list that have nothing to do with what I write. I first read this when I was 10. I didn’t understand body dysmorphic disorder at the time, but I’ve read it several times since; it’s one of my favoritest books. What I loved was how skewed the MC’s view of the world is, and how sometimes, things are nothing like what they appear. And while it’s a contemporary book about a teenager with an eating disorder, it really opened up my love for science. Yeah…not what you were expecting me to say, huh. Lol! Science led me to the supernatural which led to the odd and paranormal crap hiding in plain sight! Yeah, that book spawned all that crazy stuff. I ripped the bottom half of the cover off because it had a skeleton putting a cookie in it’s mouth and I hate skeletons. (I was ten. Lol!) But I still have it…it’s also worn out. ^_^ (And I still remember exactly what the other half of that cover looks like!)

In Closing: Today is my birthday. ^_^ *cue chorus*

10 Responses to Best of the Best

  1. Happy Birthday Krystal!!! Have a great day!

    Also, Little Women is one of my “Books that made me want to be writer” books, too. I read it when I was 12. I love Jo–I wanted to be her–but dude, why did you break Laurie’s heart? Why, why, why? I still don’t understand why she married the old German dude.

    • Thank you! ^_^

      Omg! I so totally screamed at the book when she turns Laurie down! (Well, I screamed at that book alot. Lol!) And I scream again everytime I see the movie. What does she have against being happy? He was her BEST friend! He couldn’t be more perfect for her! It’s just insanity. This is why I write. So things like that won’t happen. Lol! Amy didn’t deserve him. Ugh, don’t even get me started on Amy. Lol!

      • I think I read once that fans kept sending Louisa May Alcott letters asking when Jo and Laurie were getting married and she got annoyed, so she made them not get married. I prefer my head canon where Jo and Laurie clearly marry though.

  2. Great post, and Happy Birthday! 😀

    I have never read Little Women, I have mixed feelings about it, some people say it’s brill, whilst others rage about it!

    • Thank you! ^_^
      Ah, it’s a classic. I first read it when I was 12 and absolutely loved it. I think writers at least can relate to Jo, and I know that is one of the main reasons it’s such a favorite of mine. 🙂

  3. Aww happy birthday!! What did you do for your birthday?

    Haven’t read Little Women too, but something tells me I’ll enjoy it when I do. I did love Persuasion by Jane Austen growing up. The books that influenced me growing up were mostly Nigerian books though, and one in particular, “Stepping Out” about a boy who loved to draw but his parents wanted him to be in the science classes was one of my absolute favorites.

    • Thank you. ^_^
      I had to work all day so I didn’t do anything particularly exciting. But I did get a cake and a party necklace to wear all day. ^_^

      “Stepping Out” sounds like something I would like. I really love books about people fighting for their passions. 🙂 The only books on that list I really have no desire to read again are the Fear Street books. I don’t think I would like them as much now. I rather not ruin the memory. Lol!

  4. Ah! Happy book birthday!

    I was so mad when the Fear Street series came out because my besties and I had been planing out a Nightmare Street series for the same age group that would have been even more epic. Alas, 6th graders don’t make the best writers. (Although we thought we were freakin’ amazing.)

    • Thank you! ^_^
      Hmm, I love Nightmare Street! Me and my book friends would have devoured them. We exchanged R.L. Stine books every week! You know… I thought I was pretty good at 12. Lol!

Hi! ^_^